Monday 17 March 2014

The end of Asasi UiTM 13/14 getting nearer..... :(

Welcome back!

Fuh lama gila tak belagha kat sini. 

Last entri kat blog ni adalah waktu mula-mula masuk Palam, and now I am about to leave UiTM Puncak Alam T.T

Indeed. Recently, day by day, lecture by lecture, Lecturer ckp at the end of pengajaran, 

          "Okay, da habis syllibus kita. Kalau ada salah silap mintak maaf ye".

I live in Palam, started from 6th Feb 2013 until 3rd April 2014 (last final exam paper). So, tak sampai setahun lah aku jadi pelajar asasi kejuruteraan kat UiTM Puncak Alam ni. Even aku berkawan dgn ahli-ahli P5 and housemates tak sampai setahun, aku rasa mcm diorg dah jd sebahagian dr keluarga aku. 

Aku sayang P5 and housemates.

Serious aku rasa mcm nak repeat jadi student asasi palam balik. Hmm... From today, aku hanya ada 2 minggu lebih untuk spend time dgn budak2 ni (insyaAllah kalau umur panjang). 

My Classmates :


It would be my pleasure to introduce them to you ;

Top, from left - prof AF, jujud, fikri sombong, ifwat jika apa, faiz, syameel, mirul yon, munir omey, syamim, muhammad budak kecik

Middle, from left - arif *malu, nizzan cikgu P Ramlee kecoh, Wafi selfie, Pidooz class rep, Zikri anime tomboy, zhafran misai, master Farizul

Bottom, from left - me, nina photogenic, thiah kenit, mira chipmunk, eka penyu, ziera kucing, azfar jepor playboy, ammar bebikai curly2


Gambar ni diambil waktu trip kelas ke Sunway Lagoon. Entrance die dlm RM90, tp kitorg kene bayar RM40 je sbb UiTM support RM50. Mmg UiTM support setiap group asasi RM50 untuk buat trip kelas. Baik kan, UiTM? Hahaa.. 

Sepanjang aku dok kt sini, tak terkira lah berapa kali aku kuar. Ssshhhh.. Haha.. Sewa kereta. Kalau dlm keta tu ada budk laki yg ada lesen keta, diorg la drive (ego seorg laki muda). Kalau tak, mmg aku la drive. Pusing2 KL, Selangor. Lepas dah drive kt KL.. Hahaa... Viva? Myvi? Alza? No hal. *riak. tak baik. take note

Since aku nak abis asasi dah, dah kene prepare untuk isi UPU untuk degree pulak. Degree?? Aku masuk nak masuk degree?? Serius susah nak percaya. Hahaa.. InsyaAllah, kalau layak n ada rezeki, masuk la aku ke degree. 

Persoalan yang bermain-main di mindaku tika ini : Nak pilih apa untuk UPU. Haihhh.... Kene pikir lagi. Hari tu punye SPM punye buntu, confuse nak pilih apa pn masih terkesan dalam ingatan, ni dah kene ini lagi untuk UPU pulak. Serius kene isi betol2. Tak mau menyesal di kemudian hari. Degree kott...

UTM? UiTM? UMP? UM? Argggghhhh! Kusut! 

Maka, tempat yang paling tepat untukmengadu : Allah SWT. Mintalah petunjuk dari Allah SWT. Sesungguhnya Dia maha Mengetahui segala sesuatu.

1 comment: